Kurs i bekkenleddsmerter og kvinnehelse

Kurs: Kurs i bekkenleddsmerter og kvinnehelse

Arrangør:
Norsk Kiropraktorforening
Dato:
Fr 19.11 - 20.11 | 2021
Påmeldingsfrist:
Ti 16.11
Sted:
Forusklinikken, Svanholmen 2, Stavanger
Kursavgift:
Kursavgift Bekkenleddsmerter og kvinnehelse - 3500 NOK
Antall kursdeltagere:
Godkjente timer/poeng:

Dette er et kurs kun for medlemmer. Logg inn for å melde deg på.

Dette kurset gir deg som kliniker oppdatert kunnskap om bekkenleddsmerter og bekkenbunnsplager. Kurset er fysisk og det legges opp til forelesninger, zoom-foredrag, workshops og gruppearbeid.

Kursbeskrivelse

Temaer på kurset er bekkenleddsmerter, kirurgisk avstivning av bekkenleddene, rectus diastase og bekkenbunndsplager. I tillegg vil kurset inneholde foredrag om kognitiv tilnærming til langvarige bekkenleddsmerter og en gjennomgang av vanlige bekkenbunnsplager. Kurset vil også ha en workshop med fokus på trening av kvinner med bekkenleddsmerter i svangerskapet og etter fødsel. Det blir gruppearbeid med pasientkasuistikker og Astrid Lunestad fra Landsforeningen for kvinner med bekkenleddsmerter vil fortelle om pasientens perspektiv i møte med behandlere.

Foredragsholdere

MNKF Anne Marie Gausel, Hilde Warhaug, Anne Torkelsen, Engelke Marie Randers, Kari Bø og Astrid Lunestad.

Tidspunkter og program

Fredag 19. november - kl 10.00-17.15

Lørdag 20. november - kl 09.00-15.00

Kursavgift

Kr 3 500 som inkluderer kaffe/te/vann, ikke mat/pausebevertning, men det blir mulighet for en felles lunsjbestilling for de som ønsker det.

Avbestilling

Det er fri avbestilling frem til påmeldingsfristen 4. november. Ellers er det bindene påmelding.

KURSKALENDER

Fr 11.02 - 12.02 | 2022