Norsk Kiropraktorforening formelt tatt opp i LO
Norsk Kiropraktorforening er nå formelt tatt opp som forbund i Landsorganisasjonen i Norge (LO). Opptaket markerer starten på et nytt samarbeid som skal styrke både medlemsorganisasjonene og arbeidet for et mer bærekraftig arbeidsliv.
Tirsdag 2. juni er en historisk dag for Norsk Kiropraktorforening (NKF) I representantskapets møte i dag ble foreningen ble formelt tatt opp som medlemsforbund i LO.

– Vi har allerede vært med i noen måneder og fått anledning til å bli kjent med organisasjonen. Det har vært imponerende å oppleve profesjonaliteten, legitimiteten og den raske responsen når vi trenger råd eller støtte. Nå ser vi fram til å bli enda bedre kjent med resten av LO-fellesskapet, sier styreleder i Norsk Kiropraktorforening, Anne Marie Selboskar Selven.
Kiropraktorforeningen mener mangfoldet av erfaringer og perspektiver som finnes i LO er en viktig styrke.
– Når mennesker med ulik bakgrunn og erfaring fra forskjellige deler av arbeidslivet sitter rundt samme bord, kommer det ofte gode løsninger ut av det. Det gagner både fellesskapet og arbeidslivet som helhet.
Kiropraktorer har særlig kompetanse innen muskel- og skjeletthelse – helseutfordringer som står bak en stor andel av sykefraværet i Norge. Gjennom medlemskapet i LO ønsker Norsk Kiropraktorforening å bidra med denne kunnskapen i arbeidet med å finne gode løsninger for arbeidstakere, arbeidsgivere og helsetjenesten.
Norsk Kiropraktorforening ser fram til å bidra aktivt inn i LO-familien og til å utvikle samarbeidet videre til beste for arbeidstakere, pasienter og helsetjenesten.

Foto: LO
